Blog170px diy150px tante170px cv170px

onsdag den 11. juli 2012

Ferie i Kolding

Mandag gik jeg er tur på Koldinghus for at sige hej til Frk. Toft som har sin daglige gang der. Hun researcher til en ny udstilling der åbner til September. Jeg glæder mig til at se den!
Jeg boede i Kolding de første 13 år af mit liv, så jeg har været på Koldinghus mange gange med børnehave, skole, familie osv.

Igår gik jeg aftentur med min søster op i vores mors kolonihave. 
Kolonihaven er blevet så fin, så fin, min mor har virkelig arbejdet på at gøre den i stand.


Haven ligger lige ved Geografisk Have, hvor jeg også tit har været som barn. Der er geder, får og æsler man kan gå ind til. Som barn var det lykken  hvis ens mor havde husket at give spaghetti'er med man kunne give til gederne. Der er store græsarealer, fine blomsterhaver, pavillioner at sidde under, fugle i store bure og nu er Kolding Miniby også flyttet ind.



Minibyen er bygget 1:10 som Kolding så ud cirka 1860-1870.

Jeg er vild med så detaljeret det er bygget. Og så elsker jeg jo miniature.

Jeg elsker også Matador - Damernes Magasin




Her er min søster og min mor og dermed en idé af størrelsesforholdet

Så fik jeg set Koldinghus for anden gang!

3 kommentarer:

  1. Hvor er det langt ude. Jeg kom aldrig i geografisk have i mine knap 6 år i Kolderen. Jeg skulle have vidst der var et æsel!!! ;)

    God ferie!

    SvarSlet
  2. Skønne billeder :) Svanesøen er sådan et skønt område med kolonihaver, min morfar har et der (lidt endnu) - jeg må op og se minibyen en dag solen skinner. Det var ikke helt færdigt sidst. Har du set PH udstilligen på Koldinghus? Jeg vil gerne se den, en dag, når der er tid. Puha sikke mange undskyldninger :) Men i hvert fald ser det ud til at have været en god tur :)

    SvarSlet
  3. Tak :) Ja tag endelig op i geografisk have og se minibyen, det kan anbefales. Ja, jeg fik set PH udstillingen og nogle andre udstillinger, det kan også anbefales, der var mange lamper jeg ikke havde gættet var PH! Godt at vide til loppejagter ;)

    SvarSlet