Blog170px diy150px tante170px cv170px

søndag den 22. juli 2012

Pfafftræf

Sammen med min skønne veninde har jeg lavet symaskinekoncentrationslejr i Herning. Hun har ferie fra den uddannelse jeg gik på og jeg gør alt jeg har lyst til for at være glad. Det er som sagt syning der rykker lige for tiden, jeg skal til bryllup på lørdag og jeg har store planer om et skrud men det er ikke så meget som klippet ud endnu. Jeg har blogget om forventingerne her.
Jeg har også planer om en herlig kjole i velour (viscose og silke, det er så lækkert!) Jeg har modeludviklet i mønsterpapir i flere dage og lavet to prøver, så nu tror jeg, den er der.

Den er lidt mumie-inspireret.

 Jeg har købt en lækker koksgrå silkevelour (det kalder jeg den altså, selvom det ikke er the real deal). Det er helt nyt for mig med grå. Jeg tror ikke jeg ejer noget gråt tøj - eller noget som helst andet gråt for den sags skyld. sølvglimmerstrik med grå bund er det eneste. Men jeg er helt forelsket. Den er så smuk!
Strudsefjersbåndet er kommet hele vejen fra kina, og skulle have været en lækker turkis, men det var pudderfarvet! Det er selvfølgelig en fejl, men jeg synes faktisk den er flot.
Jeg har også fundet frem til, at jeg synes den står godt til den grå. Altså, det er en helt ny verden for mig! Ingen blå?!

I samme øjeblik jeg ser det flotte i kombinationen, dukker den op alle vegne.



Vi har siddet her i 6 dage nu. Fra formiddag til midnat. Det er simpelthen bare herligt.

Jeg er selvfølgelig ikke helt u-blå og har da også gang i et pausestrikketøj. Det er 100% cashmere. Aaahhh....

5 kommentarer:

  1. For pokker jeg glæder mig til at se dig i alt det nye kluns!

    Fedt med sytræf, jeg elsker det!

    SvarSlet
  2. Hvor er det skønt du er godt igang med krea-syslerne igen. Glæder mig meget til at se dit outfit, og håber det bliver et smukt bryllup!

    SvarSlet
  3. Årh! Hvor er du vild, Cille! Jeg glæder mig rigtig meget til at se det færdige resultat. Og hvor gad jeg bare godt kunne sådan noget mønsterkonstruktion. Det er virkelig sejt!

    SvarSlet
  4. Hej Cille. Hvor er det herligt, du er på vej.... Tillykke med de smukke fjer & skønt, I bare sidder der & fordyber jer i symaskinerne. Nyd livet med det der giver glæde & energi! Mange kærlige hilsner fra Pi

    SvarSlet
  5. Hej Cille. Hvor er det herligt, du er på vej.... Tillykke med de smukke fjer & skønt, I bare sidder der & fordyber jer i symaskinerne. Nyd livet med det der giver glæde & energi! Mange kærlige hilsner fra Pi

    SvarSlet