Blog170px diy150px tante170px cv170px

tirsdag den 10. juli 2012

Hækleøvelser



Jeg er stadig i Kolding. Jeg tager lige nogle dage uden planer.
Sidder i natbukser og lytter til min lillesøsters Roskilde-beretninger.
Det kribler stadig i fingrene efter projekt strikket jumper, men denne gang er det hæklenålen der trækker. Jeg har sådan haft lyst til at hækle sekskanter af mine garnrester, siden jeg så min mors fine pude.


Men jeg har også megameget lyst til at prøve filethækling (hvad pokker er det for et ord?) af. Der burde findes et nyt ord for det. Nethækling? Block hækling? Jeg er ikke en supererfaren hækler, men jeg har da fanget grundprincipperne. Jeg tænker at jeg kan bruge filethækling på samme måde som perleplade eller korssting, med felter der udfyldes. Lidt ligesom pixels. Meget inspirerende!
Er det fuldstændigt volapük så se her:

Jeg har lavet et forsøg i et helt vilkårligt mønster for at få en idé om teknik og størrelse.

2 kommentarer:

  1. Du er så flittig! Og dygtig. Glæder mig sådan til at se din cardigan færdig, tror den bliver divine :)

    SvarSlet
  2. Oh tak! :) Du er sød. Cardiganen er for længst strikket færdig, og den er faktisk blevet rigtig rigtig fin! Jeg vil bare sætte bånd på vrangen af stolperne og lave ærmeblade + finde de helt rigtige knapper før den er 100 % færdig. :)

    SvarSlet