Blog170px diy150px tante170px cv170px

fredag den 20. juli 2012

Tak Asli!

Jeg har været på tur i mange dage, næsten to uger, før jeg kom hjem til Herning i al dens grå pragt.
På turen i togbussen havde jeg lånt min venindes ipad til at surfe efter strikkeopskrifter og ny inspiration, men fandt ikke noget inspirerende.
På min prikkede dørmåtte lå en uventet pakke, som viste sig at være fra søde Asli, der blogger på frøkenen & baronen, indeholdende et skønt gammelt strikkehæfte fra Sønderborg Garn!
 
Jeg er vild med strikkehæfter fra før 1960'erne og jeg strikker nemlig efter dem. Jeg begyndte med en jumper forleden. Jeg har nogle stykker allerede, men dette havde jeg altså ikke i forvejen. Det er fyldt med gode sager:

Jeg er vild med denne piges viltre hår og skæve smil. Jumperen med bindebånd i halsen er bare fin!

Denne "moderne ungpidejumper" er virkelig også fin, måske kunne man fortsætte zig zag mønsteret lidt ned på ærmet og som en bort nederst på ryggen. Hmm.

Denne smarte spadseredragt er da virkelig et arbejde

Jeg tror damen i denne hvide jumper er en rigtig hjerteknuser!

Dette dameundertøj er ret sjovt, der findes utallige opskrifter på samme model men pasformen er nærmest ikkeeksisterende! Men et fascinerende arbejde. Tænk sig en silke/uld blanding. Mmhh!

Uha en frisk model!

Og mere sport ! Kraven er godt nok fin.

Ih, en frisker fyr. Sejlsport og pibe, tidløs kombination.

Endnu en sporty herre! Skøjteløb med opsmøgede skjorteærmer, sikke en skrubbe.

Åårh, den fine frakke. Nogen der gider strikke en til mig i min størrelse?

Åh, Ole. Jeg er vild med alt omkring dette billede!

Nuårh. Lille prop!


Disse damestrømper er virkelig topmålet af chic, som Asli også skriver. Jeg kunne virkelig godt overveje det, men uha, et arbejde, på pind 2½. Lækre sko, alligevel!

Jeg blev bare så glad for denne uventede pakke, tusind tusind tak Asli, jeg er virkelig glad for både hæfte og omtanke!

1 kommentar:

  1. Det var så lidt, Cille :-) Jeg synes også, der var så mange fabelagtige ting i. Det måtte bare hjem til dig. Og til den pris ville det nærmest være en forbrydelse at lade det ligge, jo.

    SvarSlet