Blog170px diy150px tante170px cv170px

mandag den 2. juli 2012

Make do and mend







Jeg kan godt afsløre, uden at vi skal for meget under bæltestedet, at jeg altid går med hofteholder. Ja, faktisk, så er yndlingsmodellen blevet slidt og en af strømpeclipsene må udskiftes.
Heldigvis er jeg samler af alverdens sytilbehør, og jeg havde selvfølgelig en donorclips liggende. (Når mænd har donorbiler må jeg også have donorstrikkemaskiner og donorstrømpeclips!)

Jeg synes hofteholder er rarere og pænere end strømpebukser.
Jeg har uldstrømpebukser til nødstilfælde, hvis det skulle blive minusgrader udenfor.
Og nej, jeg går aldrig med bukser.

3 kommentarer:

  1. Uh, jeg føler mig så bar, så jeg er ikke ejer af andet end strømpebukser. Det har måske også noget at gøre med at jeg ofte går i meget korte nederdele, og der ville jo blive traffikuheld hele tiden, hvis jeg hele tiden cyklede runft med bar r*v..
    Men tilgengæld heller ikke ejer af bukser.

    Elegant fix du har lavet!

    SvarSlet
  2. Helt enig – hofteholder er ikke kun pænere, men faktisk også mere praktisk. Jeg går også med hofteholder hver dag, og da moderne hofteholdere mestendels er komplet ubrugelige, er de fleste af mine vintage købt på nettet. Problemet med dém er så bare, som du også viser, at clipsene slides – eller også har de bare ikke haft godt af at ligge i 40-50 år og vente på, at en moderne vintage-sjæl skulle finde på at bruge dem igen. Nå, så går man hen i en syforretning og spørger efter nogle clips til en hofteholder – hvorefter ekspedienten ser nogenlunde lige så uforstående ud, som hvis man havde spurgt, om man kunne købe et stykke af den grønne ost, som er månen. Resultatet er, at jeg har 4-5 hofteholdere liggende, som jeg ikke kan bruge. Hvor får du dine clips fra?

    SvarSlet
  3. Jeg vil da gerne længere ned under bæltestedet....eller...jeg mener: Jeg er vist ikke helt up to date med, hvordan sådan en hofteholder egentlig fungerer. Det er spændende :-)

    SvarSlet