Blog170px diy150px tante170px cv170px

onsdag den 4. juli 2012

Rengøring af "Madam blå" dørslag



Jeg har været på jagt efter et dørslag til at dampe uld i.
Jeg fandt dette i genbrug, men synes ærligt talt det var lidt ulækkert og misfarvet.


Jeg rensede det med rigeligt bagepulver og kogende vand i en stor 5 liters margretheskål (den er uundværlig)




Efter bagepulverbadet var misfarvning og snavs lige til at vaske af. Det mere genstridige fedt fjernede jeg efterfølgende med en nano-svamp, en fantastisk opfindelse.

Jeg bruger også bagepulver til at rense termokander indeni, og natron som mildt skrubbemiddel til at fjerne te-misfarvninger i kopper. Det er effektivt!

2 kommentarer:

  1. Hold da op en forskel - det er godt med sådan nogle gode gamle husmoderråd :)

    SvarSlet
  2. Ha, det gør jeg også altid, det er så effektivt!

    SvarSlet