Blog170px diy150px tante170px cv170px

lørdag den 21. juli 2012

Fortiden fundet i genbrug




I min søgen efter prøvestof, bedre kendt som udvasket dynebetræk, til den cape jeg til stadighed bakser med konstruktionen af gik jeg i genbrugsbiksene i Kolding, og dér, bag kassen i den indremissionske, lå min gamle dukkeseng, jeg lavede da jeg var omkring 8 år.
Jeg lavede den i fritteren efter skole i træværkstedet.
Den var lavet til min dukke Stjerne, jeg også selv havde lavet. Hun var af hvidt bomuld, fint og tætvævet. Hun havde et stort, rødt hår af uldgarn og et ansigt jeg havde broderet på efter mine 8 års-evner.
Sengen blev ud styret med en madras med skumgummi i, og en dyne af mørkeblåt stof fyldt med pladevat, hvor jeg trykte guldstjerner på gennem en stencil min mor hjalp med at skære ud. Det matchede bare alt sammen.

6 kommentarer:

  1. Nøj hvor fint! Det må være lidt specielt at finde sådan noget...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var mærkeligt! Da jeg sagde til ekspedienten "den lavede jeg da jeg var lille" kiggede alle omkringstående i forretningen på mig.

      Slet
  2. Købte du den med hjem? Det ligner at du har fået den op på disken?

    Og hvor fint altså!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej jeg købte den ikke. Nu må den gøre glæde for en anden pige. Måske hvis jeg havde haft børn..? Men det er sjovt at tænke på hvor den har været alle de år :)

      Slet
  3. Svar
    1. Ja det er pudsigt med livets små spidsfindigheder :)

      Slet