Blog170px diy150px tante170px cv170px

torsdag den 9. august 2012

Nyt liv til gammel rullekravestrik

Denne mørkerøde rullekraveherlighed fandt jeg i genbrug forleden. Der står str. 40 i nakken, men den er tætsiddende over hofterne og meget bred foroven. Brede skuldre, bred over brystet.

Skuldrene er også helt umulige. Som om den er for høj fra armhulen og opefter.

Jeg klippede rullekraven af og klippede en halsudskæring der halverede skulderbredden.
Jeg klippede skulderen op og syede den sammen igen 2 cm længere nede. Jeg sprættede det øverste af ærmekuplen af, rynkede det sammen og syede det på den nye, sænkede skulder.
Jeg fordelte den overskydende bredde over brystet (halsudskæringen reduceres osgå) i 4 dekorative, skrå indsnit for og bag. Jeg brugte lidt af rullekravens rib som ny halskant. Voila!

(okay okay, jeg skal nok diske op med et bedre billede)
Men hvorfor gad jeg bruge alt det besvær på en kedelig, grim, rullekrave? Det skal jeg vise jer. Jeg elsker nemlig ædle materialer.

3 kommentarer:

  1. Hej Cille. Jeg havde da gjort det samme!! -& ja tak, et bedre billede ville være rart! ;-) Hilsen Pi

    SvarSlet