Blog170px diy150px tante170px cv170px

tirsdag den 12. juli 2011

Fødselsdagsforberedelser

Manden i mit liv fylder 31 og jeg har derfor gang i det store mad-, kage- og gavecirkus.
Jeg laver frosting med rålakrids pulver fra Johan Bülow. Det er himmelsk! Jeg har snart spist mig mæt i prøvesmagninger.

Lidt broderi skal der til, selv til mandefødselsdag
Cupcakes i sorte forme, selvfølgelig.
Og sidst men ikke mindst, er kæmpe bøf. Jeg har været vegetar i over 5 år og har det meget dårligt med døde dyr, så denne tur til slagteren har krævet over en uges mentaltræning hvor jeg har forestillet mig situationen om og om igen. Jeg har også dårlig samvittighed over at støtte kødindustrien økonomisk. Jeg havde koldsved og lidt hjertebanken på vej derhen (de store mængder lakrids havde nok lidt af skylden) men det lykkedes mig at få spurgt hvad man mon køber til en kødglad mand og hvordan dælen man tilbereder sådan et dyr. Uha, jeg tror nok lige jeg har optjent god kærestekarma til et helt år frem.

3 kommentarer:

  1. Du er dælme sej Cille!
    Jeg ville have brækket mig af lugten i slagteriet. men jeg har også den vildeste kød-lede. (Noget med et operations sår gone wild i betændelse, og lugten af mig selv i råd= lugten af kød)

    Hurra for din mand, og at i har hinanden og du fejre ham en masse!

    SvarSlet
  2. Du er BENHÅRD Cille (og nok verdens bedste kæreste, når du sådan køber en kæmpe bøf til manden).

    Hurra Hurra Hurra!

    SvarSlet
  3. Pille, jeg havde det også meget dårligt med at være i slagteriet, jeg kan godt forstå du har det dårligt med især lugten, puha, den slags koblinger i hovedet forsvinder nok aldrig! Jeg synes tanken om at det reelt er et lighus er uhyggelig. Og at den der bøf skulle saves af stykket og jeg kunne høre rundsaven ude bagved. Ydrk!
    Camille, tak! Jeg synes også selv det var lidt en bedrift. Ja også fordi den kostede kassen. Godt det kun er en gang om året! Til gengæld blev han helt salig da han spiste den. Jeg tror der var næsten 500 gr mør ko.

    SvarSlet