Blog170px diy150px tante170px cv170px

mandag den 15. august 2011

Første skoledag vel overstået

Idag havde jeg første skoledag på min nye uddannelse som tekstilformidler.
Jeg tog toget 7.09 og var altså lidt nervøs. I et brev jeg fik i starten af sommeren fik jeg stillet opgaven at medbringe et "key object", en ting som "sammenfatter hvem jeg er", "er særlig karakteristisk for mig", "jeg har et helt særligt forhold til". Øhm. En ting? Jeg kom dog ret hurtigt i tanker om den første cardigan jeg strikkede i 2005, og for få dage siden, da jeg stadig var i tvivl, synes jeg stadig det skulle være den. Så jeg skrev en præsentation om mig og trøjen, men da garnnøglet blev kastet til mig, kunne jeg ikke finde ud af at læse op fra det jeg havde skrevet, så med rystende hænder og blussende kinder fik jeg hurtigt liret en røverhistorie af. Phew! Heldigvis synes de andre den var sjov. Det var meget spændende at se hvad de andre havde medbragt af ting og sager, hvilken baggrund de har og hvor de kom fra. Der var alt fra Thy til Bornholm.

Der var en lang rundvisning på TEKO, men jeg har gået der fra 2006-2009 så jeg kender det temmelig godt i forvejen. Men det var fedt at se trykkeriet og strikkeriet og min elskede systue igen, og det kribler overalt for at komme igang! Heldigvis var der introduktion til håndstrik på programmet, så jeg fik min lyst styret lidt, før jeg atter skulle med toget hele vejen hjem til Aarhus igen. Der var både strik for begyndere og lidt udfordring til dem der har strikket noget tid. Jeg kan mærke allerede nu at jeg er inspireret. Det er så ubeskriveligt dejligt, befriende, skønt, herligt at have lyst til noget igen. Den arbejdsløshedsperiode jeg netop har lagt bag mig har tæret hårdt på kreativiteten, lysten til nogetsomhelst og troen på mig selv. Hurra for at jeg er fri som fuglen!

6 kommentarer:

  1. Du er så heldig at du kan tage en uddannelse mere!!! :D
    Og hurra for frihedsfølelsen, og for at det atter kribler. Jeg kender så godt det med at arbejdsløsheden tærer på energi til at skabe. Den var skisme også lige ved at hive mig ned i dybet i formiddags, men nu sidder jeg da på kontoret og er i fuld gang.
    Glæder mig til at følge dine skoleprojekter her hos dig!

    SvarSlet
  2. Fedt det blev en god start, glæder mig til at høre mere!

    SvarSlet
  3. Velkommen til Herning..
    Det lyder til at have været en god og inspirerende dag..
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
  4. Det lyder fantastisk! Sådan virkelig! Jeg kan mærke hvordan det kribler på dine vegne.

    Og ja, arbejdsløshed er noget fanden har skabt :-( Det kræver sit at skulle hive sig op fra.

    - Charlotte

    SvarSlet
  5. Dejligt at du er kommet tilbage. Hurraaa!

    SvarSlet
  6. åh hvor lyder det som en fed første skoledag :)
    og sikke en fin gave du har givet Pille ;)

    SvarSlet