Blog170px diy150px tante170px cv170px

torsdag den 23. februar 2012

Strømpestrikker



 

Det er bare "one of those days". Vågnede med feber, ondt i halsen og et hoved der føltes som vejede det 100 kilo. Jeg har lovet mig selv at blive bedre til at rette mig efter min krop når jeg er syg - nu har jeg skrevet det her, så kan jeg ikke løbe fra det! Sidst jeg var syg ignorerede jeg det og kørte på med fuld damp, hvilket bare gjorde at jeg var syg i 2 uger.
Jeg tror på at kroppen selv ved hvad den har brug for. Idag havde jeg bare brug for søvn, varmt tøj og frisk luft. Så jeg nød solskin og den friske luft i fulde drag og tog en kop kaffe på Sigfreds, hvor man kan sidde ude. Skønt med skønt på. Foråret er virkelig på vej!
Min bedste veninde kom forbi. Hun havde netop kigget på garn og fundet de sødeste bittesmå garnnøgler med proportionel banderole und alles. De er simpelthen så nuttede. Og endda af uld.
Vi købte lidt chokolade hos Peter Beier Chokolade og rykkede indenfor i varmen og nuppede en chai latte.
Så gik vi i en anden garnforretning og købte begge ind til at strikke strømper, inviterede vores søde ven på chokolade, så vi blev lige nødt til at gå i chokoladebiksen igen og efter mere chokolade.
Og så tilbage på Sigfreds og fik mere kaffe og kakao sammen med vores søde ven og blev der til de lukkede. Skønt sted med virkelig god kaffe.
Sådan kan man åbenbart tilbringe en afslappende eftermiddag på luksuriøs vis og bruge en masse penge.

Det korte af det lange er, at jeg jo er begyndt at strikke strømper! Jeg har ellers aldrig gidet at strikke dem selv, jeg synes det er både dyrt og besværligt i forhold til hvor gode uldstrømper man kan få for de samme penge i tøjforretningerne. Men pludselig slog strømpestrikkegejsten ned i mig og jeg er gået igang med store pinde, dvs 4½.
(Det er også rart med et simpelt strikketøj ved siden af den mere krævende ræv jeg er igang med.)
Det er faktisk også min ½års fødselsdag idag, så det må være gaven til mig selv.
Jeg har det en del bedre nu. Nu er jeg også hjemme i Herning igen og har heldigvis fri imorgen så jeg kan passe lidt på mig selv.

Se lige de fede korte træstrikkepinde. Længden er perfekt til strømper!
Købt hos garnlageret i Rosenkrantzgade i Aarhus.

2 kommentarer:

  1. Hej søde du.
    Rigtig god bedring. Det er dygtigt du lytter til din krop- hilsen Lægen.
    I øvrigt strikker jeg jo også mine første strømper nu, men meget mere besværligt hahaha. Det er på ærmepinde og str.3. Desuden med mønsterstrik. Muligvis lidt for stor en udfordring til første par strømper, men har fanget det nu, så skidt med at det har taget lidt lang tid :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde selv.
      Tak skal du have, godt at kende en læge. :)
      Ja, selvfølgelig skal du gøre det ekstra besværligt ;)
      Jeg nøjes med helt almindelige ragsokker i to blå farver. Jeg er så alsidig, haha.
      Glæder mig til at se dine færdige strømper!

      Slet