Blog170px diy150px tante170px cv170px

torsdag den 1. marts 2012

Tekstiltryk




Jeg satte mig for at lave en cardigan med rygmærke (som jeg tidligere har vist her).
Og så et par hjerter og en dejlig dame.
 
Trykket blev ikke helt godt i siderne hvor rammen ikke kunne ligge fladt pga ærmesømmene. Det blev lappet med ægte korssting og fik et helt nyt og mere levende udtryk. Det kan man da kalde held i uheld.



Frk. Sirlig havde tegnet sit eget tekstiltryk ud fra en guide hos Søhesten.






 Dagen var omme og rammerne blev renset af igen.
 Selvom jeg desværre havde en dårlig dag, var det fedt at arbejde med rammetryk igen.
Jeg har ikke haft en serigrafiramme i mine hænder siden jeg gik på tekstilskole i 05/06. Jeg får helt lyst til at finde mine gamle rammer frem og se om de stadig kan renses af. Ih!

2 kommentarer:

  1. Åh, jeg er så misundelig på alt det udstyr og maskineri du har tilgang til. Du skal virkelig udnytte det på det groveste!

    SvarSlet
  2. Ja, jeg er også misundelig. Det er da bare på med vanten og se, hvad der er i gemmerne :-)

    SvarSlet