Blog170px diy150px tante170px cv170px

torsdag den 3. januar 2013

Årsskifte

Nytårsaften tilbragte i selskab med min bedstemor, der kun bor en station væk fra hospitalet. Jeg fik lov at være ude natten over, så jeg ikke skulle ud når der var fyrværkeri og fulde folk alle vegne. Det er slemt nok når der er en enkelt raket udenfor af og til. Jeg bliver så forskrækket!

Gæsteværelset, der ser ud som det altid har gjort. Jeg vil altid sove i den lyseblå seng, den er ikke særlig god, men den er så fin, at det ikke gør noget. Det hæklede sengetæppe er fra bedstemors barndom. Det er så flot, synes jeg.

Men vi hyggede os, bedstemor og jeg. Vi strikkede, sov eftermiddagslur, drak kaffe, så "Sommer i Tyrol" og spiste søde sager. Lige mit temperament.


Jeg fik også blæret mig lidt med min seje julegave, denne fotoprinter, som jeg har ønsket mig af flere omgange. Jeg lavede en kopi af min bedstefar og bedstemors bryllupsbillede, hvilket jeg har ønsket mig af min far adskillige år til jule, fordi han kan lave det - jeg ved du læser med, kære far, takket være din gave har jeg altså selv ordnet det nu! 

Jeg bryder mig egentlig ikke så meget om nytårsaften. Påtaget festlighed. Larm. Dårlige minder. 
Men jeg elsker kransekage, og havde, lidt sarkastisk, sagt til mine forældre, at til nytår skulle jeg sidde på min stue og være sur, med ørepropper, høreværn, sikkerhedsbriller og kransekage og bare strikke. -Hvis jeg da kunne finde en kransekage i singlestørrelse.



Seee heeer! Min mor havde simpelthen taget udfordringen op, og få dage senere da jeg igen fik besøg, fik jeg overrakt denne fine hjemmebagte minikransekage!


Den var virkelig god.

4 kommentarer:

  1. nåh, så fin en måde at fejre nytår! Jeg var sammen med et par søde damer fra strikkeklubben, det var altså også ganske udemærket. Vi er nogle værre tanter!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hurra for tanter og at tage forskud på pensionisttilværelsens glæder ;)

      Slet
  2. Det lyder nu også som en rigtig hyggelig nytårsaften. Jeg sad lige og kiggede på dit forrige indlæg og alle de ting du fik lavet i 2012 - hold da op hvor er du dygtig.

    Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det skam også. Og tak for kompliment :)

      Slet