Blog170px diy150px tante170px cv170px

lørdag den 5. januar 2013

Strikkegrej


Idag har jeg lavet to maskemarkører. 
Som det ses til højre markerer jeg ellers med fremmed garn, men jeg kommer tit til at hive tråden ud, og det er så surt at skulle tælle sig frem igen. 

Markørerne er lavet som små vedhæng på en karabinlås. Det er bare en smykkewire, et par perler af glas eller perlemor, der har en vis tyngde, men ikke trækker masken ud af facon. En klem-perle i bunden og så er den fixet. 

Forleden har jeg investeret i en rigtig garnnål, til at hæfte ender med. Jeg har strikket en trøje før jul, men på afdelingen her på hospitalet var stoppenålen hele tiden borte, selvom jeg spurgte efter den i en hel uge. Så trøjen lå længe uden at blive syet færdig. Til sidst måtte jeg selv vove mig ud i gaderne og købe nåle.
Af en eller anden grund har jeg aldrig købt ordenligt strikkegrej til mig selv.
Det er egentlig underligt. Jeg bruger ofte hundredevis af kroner i garnbutikkerne.
Nu har jeg altså investeret hele 14 kroner i to kabelpinde.
Jeg elsker kabler (snoninger) men har bare brugt, hvad jeg nu lige havde, til at strikke dem med.
Måske var det på tide at skaffe ordentligt grej. jeg har trods alt strikket mere eller mindre konstant de sidste 7 år.


5 kommentarer:

  1. Det er nogen meget fine maskemakører, men hvad er det de sidder på?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er Steens trøje. Dér hvor indtagningerne til halsen begynder foran.

      Slet
  2. Hækleren aner slet ikke hvad de nye redskaber er til! ;)

    SvarSlet
  3. det ser godt ud, og var på tide med noget lækkert grej til dig selv!

    jeg så lige at du er på deltagerlisten til blogrræffet i Aarhus... Jeg håber du har mulighed og overskud til at komme - jeg ville rigtig gerne møde dig for real...
    på den anden side, så kan jeg godt huske hvordan min mor havde det da hun var indlagt på psyk i Kolding i fire måneder...

    SvarSlet
  4. Sjovt nok læste jeg dit fine indlæg om symaskinen og at vælge en godkvalitet,det samme er jo gældende med grej til strikning og andre håndarbejder,man nyder bare håndarbejde mere når tingene fungerer og man har det som skal bruges,jeg nyder at købe lækre strikkepinde og hæklenåle,så glad for at se du har fået købt kabelpinde,god aften til dig

    SvarSlet