Blog170px diy150px tante170px cv170px

søndag den 2. oktober 2011

Ohøj! Sailorskirt i eget design

Du skulle prøve at lave et nederdelsgrundmønster til dig selv. Det burde enhver kreativ kvinde eje! Jeg var så sløv til at få noget lavet færdigt da jeg gik ledig, men voila! Med grundmønster som basis; en nederdel designet, konstrueret, klippet og syet færdig på 2 dage. Det kan anbefales!

 
Den har ”snydesmæk” foran, markeret med piping, eller tittekanter, om man vil. Knapperne er også bare til pynt, men jeg kan ikke lide når pynteknapper bare sidder der, der skal være et knaphul bag, ellers synes jeg ingen pointe der er i det. Jeg har derfor smækket nogle paspolerede knaphuller på forstykket.
 

Den har lidt vidde, men alligevel også et wienerlæg bagtil. På underfaldet er der et anker syet på, for at fuldende sailorstilen.


Og som om det ikke var nok, er belægningen klippet af det her fine, lidt kraftige poplin jeg scorede i Stof2000. Den er foret med helt almindeligt hvidt acetatfoer.


Bagi er der usynlig lynlås, og pipingen passer perfekt overfor hinanden – i første forsøg! Yiha.

4 kommentarer:

  1. Hold da helt kaje, hvor er den fin, med alle detaljerne! Og de paspolerede; Gosh, du er nørdet :D

    Mit problem er at jeg hele tiden vokser ud og ind af mine mønstre. Fjolleri.

    SvarSlet
  2. Ih, jeg er altså helt vild med de der paspolerede. Og det er jo bare snyd. Der er ikke hul igennem. ;)
    Er det så nørdet? Okayokay, måske lidt.¨

    Jeg synes jeg hører det tit, at dem der syr og konstruerer selv aldrig kan passe deres tøj, jeg tænker at det er fordi man er mere opmærksom på optimal pasform?
    Jeg har aldrig haft det problem, da jeg har været samme størrelse (+/- 1 enkelt centimeter) i adskillige år, men faktisk tror jeg det her nye grundmønster er lidt for stort i taljen - det er dælme mærkeligt!

    SvarSlet
  3. hold op det er en smuk nederdel! Jeg er hel vild med smækken.

    SvarSlet
  4. A'men den er jo bedårende, Cille :)

    SvarSlet