Blog170px diy150px tante170px cv170px

tirsdag den 23. april 2013

Fagre nye verden

Jeg har lavet en lille himstergims herovre til højre der viser de sidste tre billeder fra Instagram, så der på den måde sker lidt nyt hele tiden, selvom jeg ikke har computer og kamera til rådighed lige nu.


Den har hjulpet mig meget, den der iPhone.
Det er bare smart, når man som mig ikke har fast bopæl, fast internetforbindelse eller fast indkomst lige at kunne have styr på noget alligevel.

-F.eks. at kunne få busplanen så jeg ikke skal satse på der kommer en bus, men rent faktisk vide, at det gør der.
-DSB billetautomat app. Har ikke virket endnu, men jeg håber at kunne slippe for at spurte op og ned af perronerne, trykke febrilsk på elevatorens knapper, få hjertebanken når touchskærmen på billetstanderen igen er i uorden og ryste på hånden når Mastercardet bliver fejllæst for 4. gang.
Og se enden af toget køre sin vej. Velvidende at jeg er i Jylland og der er en time til det næste.
-At have styr på sin menstruationscyklus. Det har jeg aldrig lært. Min hjerne kan ikke strukturere det.
-Se korrespondancen af beskeder og dermed kunne huske hvad det er vedkommende svarer på. Stor hjælp.
-At kunne slå ting op på nettet. Halleluja.
-At have et kamera ved hånden igen. Mit dejlige olympus har ikke været i brug siden November fordi jeg ikke kan finde opladeren. (Bad blogger, bad)
-Startskærmen ser ud, som man vil have det. Jeg har farvekoordineret og sorteret ikonerne efter brug. Er du vimmer, det gør en forskel for mig. Jeg blev lige 12 gange så glad for den telefon, efter jeg havde fundet et roligt baggrundsmotiv og farvesorteret app'sne på forsiden. Den er så dejlig at kigge på.
- Wordfeud. Jeg er nemlig glad for ord. Invitér mig gerne. ciskan@live.dk
-At kunne følge med på mail, facebook og instagram, selvom jeg er indlagt. Så er der knap så stort et skel, når jeg engang skal udskrives.


A'hva? Kære iPhone, har du ikke hørt om Amar? 
Amar-stang? Amar-halshug? Lorteøen? Amar-ikaner? Tssshh.

Jeg vil også benytte lejligheden til at spørge om hjælp.
Jeg har massivt brug for en kalender til at strukturere og planlægge min tid. En som kan "filtrere" hvilke kategorier man vil se. Og eventuelt en som man kan dele visse dele af med andre.
Hvilken kalender app bruger du, og hvorfor?

Moderne mig i et tog, jeg rent faktisk nåede. Tak iPhone.

2 kommentarer:

  1. Hvis du opretter en gmail, så kan du bruge google calendar. Her er det muligt at have forskellige kalendre (f.eks. arbejde, fritid, læge, etc) og synkronisere dem til iPhone med CalDAV. Det man gør er at oprette en "konto" inde i settings>mail>contacts og så vælge "others" og vælge CalDAV. Så skal man bare skrive sine gmail oplysninger ind der og voila. Så har man alle sine kalendre derinde. Man kan så frit vælge dem til og fra. F.eks. har jeg arbejde slået fra, så jeg ikke skal stresse over det når jeg har fri. Så slår jeg den til når jeg er på job. Fantastisk! Jeg skal gerne hjælpe med opsætning når du kommer ud (=til dans) igen - hvis det er for teknisk at finde ud af.

    SvarSlet
  2. Faktisk kan du godt gøre det med den kalender, der allerede ar på telefonen. Når du holder den lodret, er der oppe i venstre hjørne et felt (en 'knap') , der står 'kalendere' på. Her kan du oprette forskellige kalendere, f,eks, arbejde, fritid, fødselsdage osv. og vælge, om du vil se dem eller ej. Du kan give dem forskellige farver, så hver aftale har farve efter, hvilken kalender, den hører til. Du kan også vælge at dele den med andre. Den kan ligeledes synkroniseres med Outlook, hvis man har brug for det. Så man behøver ikke købe en.

    SvarSlet