Blog170px diy150px tante170px cv170px

torsdag den 27. december 2012

Inspiration til perlebroderi

Jeg elsker at nusse med pillearbejde og detaljer. Perlebroderi er bestemt et punkt på to-do listen. Jeg elsker perlebroderede cardigans med foer, men har endnu ikke en selv. Dem jeg har set i udbud har været dyre eller i acryl. Eller begge dele.
Jeg vil selv bestemme og er meget fastlåst i mit materialevalg. Jeg vil have luksuriøse naturmaterialer.
I garnbutikker har jeg tit stået med noget pudderfarvet alpaca/silke og drømt om en rigtig feminin cardigan med strikket bladmønster af en art, guldperler og rhinstene. Men så har jeg slået det hen. Jeg tror jeg vil starte med at brodere på en færdigkøbt cardigan.
Jeg har netshoppet alverdens ting til det, se indlægget her.

Inspiration:

Flot silhouette. 
Køb den her

Er vild med når mønsteret går igen andre steder.
Cashmere. Køb den her


Fin detalje på håndledsribben.
Lammeuld. Køb den her

Mønsteret der ligner små kviste er jeg helt vild med. Og så at det er klare glasperler og det er fladedækkende. Men jeg foretrækker knapper frem for hægter.
Måske cashmere. Køb den her


Kombi af perler og sølvbroderi.
Orlon (acryl). Køb den her


Yndlingsfarve til strik. Flot blomsterklaselignende broderi.
Orlon (acryl). Køb den her.


Smukt ophøjet perlebroderi. Sort på sort er bare så flot.


Overdådigt guldperlebroderi. Så meget gør jeg nok ikke ud af det, men imponerende er det.
Perleknapper er bare så smukt.

Asymmetri er ikke lige mig, men den har alligevel noget over sig. Perleknapper, igen. Det er så fint.


Fin dekoration af stolpen og halsudskæringen. Flot at perleknappernes farve går igen i broderiet.
Det skaber en fin sammenhæng.
Cashmere og lammeuld. Køb den her.

1 kommentar:

  1. Uh, hvor er der mange fine, jeg må desværre ikke købe nogle flere lige nu, trods jeg altid har lyst!

    SvarSlet