Blog170px diy150px tante170px cv170px

onsdag den 8. februar 2012

Nikoline Liv Andersen, du er fabelagtig! #1

Lige et pip fra mig. Og en overordentlig masse billeder! Jeg vil såmænd bare vise værker af Nikoline Liv Andersen, min nye yndlingsdesigner.
Jeg var en tur på Horsens Kunstmuseum og se udstillingen "Langsomt siver det gennem mine hænder". Udstillingen er desværre slut nu, men du kan komme med på museum med mig her!
Den indeholdt både kjolesamlingen jeg viser i dette indlæg, en rokokokollektion, "menneskestenen" samt kunstinstallationer med udgangspunkt i Nikolines på en gang dystre og farverige univers.

Her er en samling af dragter/kunstværker 2006 - 2009:

Nr. 1

Nr 2.

Nr. 3

Nr. 4

 Nr. 5


Nr. 6


 Nr. 7

Nr. 8


 Nr. 9

Nr. 10

Nr. 11

Nr. 12

Jeg har meldt mig til et foredrag med denne Nikoline Liv Andersen på Skals, men da Nikoline skulle føde, blev det fremskudt til Januar og er dermed passeret, har jeg fået mail om idag. Øv med øv på! Jeg ville så gerne til det foredrag og se hende in person og høre lidt om dette designunivers. Jeg elsker det. Gid jeg kunne arbejde hos hende.

Det kræver efter min mening nogle helt særlige evner og kreative tanker at kunne sammensætte pels og acrylgarn, blonder og hamaperler, lyseduge og pailetter, pibekrave og prikket chiffon, lak og blondemotiver og få det mest eventyrlige kunst-couture ud af det. Respekt!

1 kommentar:

  1. Nikoline Liv Andersen12. februar 2012 kl. 14.46

    Tak for søde ord! Knus fra Nikoline :-)

    SvarSlet