Blog170px diy150px tante170px cv170px

onsdag den 6. februar 2013

Firkantede strikkepinde?



Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvordan dette kan have undgået min (ellers yderst aktive) strikkeradar. Firkantede strikkepinde! Det lyder da skørt.
Det må absolut afprøves. Men hvor finder man sådan nogle?
De koster omkring 100 kr. for strømpepinde på nettet, og det synes jeg ganske enkelt er for mange penge at smide afsted til noget, om hvad jeg ikke ved, at det overhovedet er godt.

Jeg har læst at det skulle afhjælpe at strikke for stramt, at man skulle kunne strikke hurtigere, og være godt til folk med ømme hænder og gigt.
Jeg strikker aaalt for stramt, og jeg øver mig i at lade være, men lidt hjælp ville ikke være af vejen.
Jeg har fundet et temmelig fyldestgørende indlæg om emnet her.
Men dette indlæg siger det modsatte, nemlig at strikkefastheden bliver fastere med de kubiske pinde, fordi omkredsen af firkanten er mindre end omkredsen af den runde, med samme diagonal.
Det er basal matematik.
Såh, jeg må jo prøve ad og se hvad jeg finder frem til!

Det er selvfølgelig Knit Pro der står bag, og pindende er udført i deres kendte rosentræskvalitet.

Kender du til disse firkantede pinde, eller har du endda prøvet dem?
Tænker du, at det bare er et forsøg på at malke strikkemarkedet endnu mere?
Eller synes du det lyder som en god opfindelse?
Ved du hvor de forhandles i nærheden af Kolding, Århus eller Herning?
Jeg hører meget gerne fra dig!

4 kommentarer:

  1. Jeg har prøvet dem og synes godt om dem. Jeg synes, de er nemmere at styre end de runde strømpepinde. Jeg har også set, at de har lavet dem i en version til rundpindesystemet nu.

    SvarSlet
  2. Jeg er lige kommet hjem fra strikkecafé, hvor vi talte om de firkantede pinde.
    Jeg strikker ret løst og blev opfordret til at prøve disse pinde for at kunne strikke strammere.
    Hende der holdt strikkecaféen (i Aalborg) bruger dem selv og er meget begejstret

    SvarSlet
  3. Jeg er glad for de firkantede pinde, jeg synes mit strik er knap så stramt som når jeg strikker på runde pinde. Fandango i Århus har et rimeligt udvalg, både strømpepinde og til knit pro.

    SvarSlet
  4. FINT design på bloggen ;o)

    SvarSlet