fredag den 5. april 2013

Kan man købe sig glad?

Jeg har i hvert fald gjort et ihærdigt forsøg!
Jeg er temmelig forstyrret for tiden.
Jeg har ingen sans for økonomi og behov. Jeg har ingen evne for behovsudsættelse.
Det er alt sammen psykisk, det ved jeg godt. Jeg plejer at have bedre styr på det. Det er frustrerende og faktisk lidt pinligt.

Men hva' fa'en. Nu har jeg jo købt mig fattig, hvorfor ikke vise herlighederne frem?
Jeg vil ikke anbefale denne metode i stedet for psykolog/antidepressiv/anden terapi, men nød lærer åbenbart deprimeret kvinde at dække behov på anden (læs: irrationel) vis.
Så er i andre fri for at forsøge. Det er faktisk public service.

1: Hvilken konstruktør har aldrig haft en tapeholder? Mig! Er det ikke for dårligt? Jo!
2: Jaaaah, gæt engang!
3: Guldsaks og  lyseblå fjerpen. I like. Hvorfor har jeg ikke bevæget mig ind i HAY før nu? Det er jo slet ikke så hovski-snovski som jeg regnede den for!

Fordi jeg virkelig ønsker mig at eje en eller anden form for sælger-kundskab uden at hele mit indre skriger af jantelov og pengefobi.


1: Fordi jeg, måske lidt, bare lidt, engang imellem tænker på om jeg nogensinde bliver gift, og i så fald drømmer jeg om en hjemmestrikket brudebuket. Jeg sparer i al hemmelighed op til brudesko i 50ører. Sig det ikke til nogen!
2: Fordi jeg er glad for mønsterstrik (big surprise) og er blevet ret interesseret i de klassiske fair isle motiver og teknikker.
3: Fordi der står Cille skrevet overalt på den!
4: Biblioteksudgaven blev lynhurtigt post-it'et på de sider der var værd at kopiere. Til sidst havde jeg brugt næsten to hæfter post-its. 


1: Fine små lyserøde kort med buet kant + kuvert i ubleget papir med prikker. Martha Stewart, I love you.
2: Silkeorganza til et kommende syprojekt. Spændende, ikke sandt?
3. Cirka et ton garn til en "Kaptajn Haddock" trøje, jeg har lovet at strikke til en herre, jeg kender.

Og sidst, men ikke mindst, denne herlighed af en taske. 
Jeg har ledt efter en pæn taske, der også kunne bæres på ryggen, fordi jeg lever lidt som en nomade og ikke gider slæbe alt mit habengut rundt i hånden. 
Jeg har ønsket mig en skøn (lyseblå, hvad ellers?) skoletaske fra Aspekts, men det var ude af min prisklasse - og ærligt talt, så er jeg lettet over at finde en brugt, så der ikke slagtes flere køer unødigt. 

9 kommentarer:

  1. Silkeorganza giver altid sådan et sug i maven på mig. Så ved man, det tilnærmer sig sykunst af aller fineste art. Spændende! (PS: Ingen organza i min søvnløse nederdel).

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaaah, lige præcis! Jeg vil bevæge mig ud i couture-kunstens verden. Jeg starter dog med en glat nederdel, det er mindre krævende end en hel kjole.

      Slet
  2. Ej hvor sjovt - jeg har det som om at jeg har set den taske før. Jeg havde en nøjagtig magen til, men jeg kan ikke helt huske hvem jeg solgte den til...jeg mener (75%sikkerhed) at jeg byttede den for en 60erjakke i Rosenkrantz...hvis det er der du har fundet din taske så er verden godtnok lille!

    SvarSlet
  3. Åh at købe sig glad... Hvor jeg (desværre) kender det alt for godt! Både godt og skidt, men tristheden forsvinder jo ikke rigtigt. Heldigvis har man flotte ting stående, i modsætning til trøstespisning, druk osv. Suk.

    Det ER nogle gode ting, Cille!!! Her har jeg købt mig fattig i vintage Fisher Price, duplo og den slags.

    Everything is ok in the end. If it's not ok, it's not the end.

    Det skal nok blive ok igen, både her og hos dig. Stort kram!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det hjælper sjovt nok aldrig rigtigt at købe sig glad og fattig. Men flotte ting,der holder i længden, gør faktisk lidt gladere.
      Duplo er altså også sejt. Og Lego, når hun bliver større. Det er bare verdens bedste legetøj!

      Det skal nok blive bedre, for os begge to. Vejen er bare så snørklet, og med så mange sideveje, at jeg fuldstændig har mistet orienteringen i mit liv.
      Nå-men god weekend skønneste Camille!

      Slet
  4. Tjahh - Det er nogle lækre ting du har erhvervet dig...

    Jeg er nok også lidt for god til at presse økonomien lidt for meget herhjemme... Specielt hvis jeg i perioder er lidt nede, eller bekymret over noget...

    Og så må jeg sige... Ebay, vig bort med dine fristelser ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nøjagtig. Men som ovenstående kommentar siger, så er det da trods alt bedre end trøstespisning, druk og det, der er værre. For nu at sætte tingene på spidsen.
      Ebay er farlig.. Og Etsy!

      Slet