torsdag den 10. januar 2013

Flere maskemarkører


Maskemarkørerne er lavet med porcelænsperler på snor med en karabinlås i toppen, til at hægte i en maske i strikketøjet. Der var vist kommet lidt blod på tanden efter jeg havde lavet to lidt tilfældige maskemarkører - se dem her.

De to ugler er til min mor. Ingen af os er hoppet på ugle-trenden, men disse var ikke til at stå for. Den lilla valgte jeg. Den lyserøde med de store grønne øjne var min mor vild med.

Katten er jeg vild med. Den minder mig om en japansk lykkekat. Jeg er ikke til japansk kultur, men jeg er kattemenneske hele vejen igennem.
Idag så jeg "Matador" til ende for første gang i år, og studsede over, i afsnit 21, hvor familien Varnæs spiller "Sorteper", at i Danmark betyder katte uheld. I sorteper eller hvis den krydser vejen. Og i Japan bringer den held. Er det ikke pudsigt? 


Den grønne pingvin-lignende figur tiltalte mig straks - selvom jeg ikke er til grøn. Den sløjfe om halsen, ih altså. Den minder mig om den japanske tegnefilmsfigur Totoro blandet med "Næbdyret Perry" fra Disney sjov. Eller er det bare mig?




P.s. Jeg beklager kvaliteten af mine fotos, den sidste måned har jeg været uden mit eget kamera, da jeg ikke kan finde opladeren i mit hjemløse, rodede liv. Har et andet kamera til låns, der egentlig stod til kassering på min fars arbejde. Hvis du har en oplader til et Olympus digitalkamera-batteri, hører jeg gerne fra dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar