tirsdag den 19. juli 2011

Hukommelse som en si...

...er hvad jeg har.

Derfor har jeg lavet mig en personlig kalender der hænger på væggen så jeg har overblik over dagene i måneden. Du kan også lave din egen kalender i eget design!

Jeg har lavet kalendersiderne i Illustrator og printet dem ud i A3.
Du kan downloade min kalender her

Derefter har jeg skåret et stykke bogbinderpap (4 mm) ud i 52 x 46 cm og beklædt det med et stykke tapet (som jeg i øvrigt byttede mig til til blogpicnic med Julia Runge).
Jeg brugte bogbinderlim til at påklistre tapetet, men klisterlim (en blandning af bogbinderlim og tapetklister) ville have været at foretrække.



Med hultang har jeg lavet et hul til en elastik som kuglepennen kan hænge i. Jeg pyntede elastikket med en sløjfe ca. 6 cm. nede ad elastikken, stak den korte ende om på bagsiden og limede den fast med bogbinderlim.Jeg syede en lille ring af elastik til montering af kuglepennen, så det er muligt at udskifte den, når jeg finder en pænere.
Lav også et hul præcis i midten af toppen til at hænge kalenderen op i.

Endelig lavede jeg huller i kalendersiderne med en hulleklipper og derefter tilsvarende huller i selve kalenderen, trak et satinbånd igennem hele molevitten og bandt en sløjfe.
Man kunne også montere en rigtig ringmekanisme til at holde siderne på plads.

God fornøjelse!

2 kommentarer:

  1. smadderfin kalender!

    Jeg kan dog ikke downloade det?

    SvarSlet
  2. Nej, man skal vist være medlem af Dropbox. Jeg prøver lige at finde en anden løsning i løbet af dagen. :)

    SvarSlet